メルセデスマイバッハ「G650 ランドレー」発表;公式コンセプトムービー
The new Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – Trailer – Mercedes-Benz original
Fuel consumption combined: 17.0 l/100 km; combined CO₂ emissions: 397 g/km.* A G-Class like never before: With the G 650 Landaulet, Mercedes-Maybach presents a new masterpiece of automotive engineering: http://mb4.me/G-650-Landaulet_en. After the Mercedes-Maybach S-Class and the S 650 Cabriolet, the open-top G-Class is the first off-roader from the Mercedes-Maybach sub-brand.
The exceptional G 650 Landaulet follows the equally spectacular variants AMG G 63 6×6 and G 500 4×42. With its superlative V12 engine, portal axles, electric fabric top and exclusive equipment specification in the rear compartment, this very special all-terrain vehicle, which is limited to 99 units, meets the expectations of customers who demand the very highest standards of their vehicle. The Mercedes-Maybach G 650 Landaulet is surely the most exclusive form of stylish open-top motoring.
メルセデスベンツは2月13日、メルセデス・マイバッハ『G650ランドレー』を欧州で発表した。
G650ランドレーは、超高級車の「メルセデス・マイバッハ」ブランドにとって、初のSUV。ブランドとしては、サルーンの『Sクラス』ベース、オープンカーの『Sクラス・カブリオレ』ベースに続く第3弾となる。
ベース車両は、優れたオフロード性能に定評あるメルセデスベンツ『Gクラス』。「G63 6×6」および「G500 4×4スクエアード」同様、G650ランドレーにもポータルアクセルを採用。最低地上高は450mmを確保しており、圧倒的な走破性能を実現する。
また、「ランドレー」とは、もともと馬車のボディタイプを示す言葉で、後部座席部分だけがオープンになることを意味。G650ランドレーでも、後席乗員の頭上空間がオープンになる設計。電動ファブリックトップを装備した。
パワートレインは、6.0リットルV型12気筒ガソリンエンジンを2個のターボで過給したユニット。最大出力630hp、最大トルク102kgmを発生する。
http://response.jp/article/2017/02/13/290566.html